Πινακες αναπτυξης

Πίνακας γλωσσικής ανάπτυξης

 

Βρέφος

-> Προσέχει όταν του μιλάτε
-> Κλαίει ή ταράζεται με διάφορους θορύβους

0-7 μηνών

-> Γυρίζει προς το μέρος σας όταν του μιλάτε
-> Ανταποκρίνεται στη φωνή οικείων προσώπων
-> Κατανοεί την αλλαγή του τόνου της φωνής του ενήλικα
-> Γελάει
-> Αντιδρά σε ήχους
-> Εντυπωσιάζεται από τα παιχνίδια που παράγουν ήχους

7-12 μηνών

-> Αντιδρά στο άκουσμα του ονόματός του
-> Παράγει μικρές επαναλαμβανόμενες συλλαβές
-> Μιμείται διάφορους ήχους
-> Χρησιμοποιεί την ομιλία για να τραβήξει την προσοχή σας
-> Καταλαβαίνει λέξεις και απλές οδηγίες

1-2 ετών

-> Παραλείπει κάποια αρχικά σύμφωνα και σχεδόν όλα τα τελικά
-> Χρησιμοποιεί δύο λέξεις μαζί
-> Ρωτάει με μία ή δύο λέξεις
-> Καταλαβαίνει απλές και πιο σύνθετες οδηγίες
-> Δείχνει μέρη του σώματος καθώς και εικόνες διάφορων αντικειμένων όταν του ζητηθεί
-> Ακούει ευχάριστα παραμύθια και τραγούδια
-> Συνδυάζει χειρονομίες και λόγο
-> Λέει το όνομά του
-> Το λεξιλόγιό του περιλαμβάνει 50 έως 100 ή και περισσότερες λέξεις

2-3 ετών

-> Ζητάει αντικείμενα με το όνομά τους
-> Παρακολουθεί διάλογο
-> Καταλαβαίνει και εξηγεί τη χρήση αντικειμένων
-> Καταλαβαίνει τις έννοιες «ένα-πολλά»
-> Χρησιμοποιεί πληθυντικό αριθμό
->Ο λόγος του γίνεται ολοένα και πιο κατανοητός
->Φτιάχνει προτασούλες 3 ή 4 λέξεων
-> Ακολουθεί απλές εντολές και απαντά σε απλές ερωτήσεις
->Κάνει αρκετά γραμματικά λάθη
->Χρησιμοποιεί το λόγο για να εκφράσει τις ανάγκες του
->Του αρέσουν τα παραμύθια και τα παρακολουθεί με ευκολία
->Το λεξιλόγιό του περιλαμβάνει έως 250 ή και περισσότερες λέξεις

3-4 ετών

->Φτιάχνει προτασούλες με 4 ή 5 λέξεις
->Καταλαβαίνει την λειτουργία των αντικειμένων
->Απαντά σε απλές ερωτήσεις (ποιος, πού, πότε, γιατί)
->Αναγνωρίζει τα βασικά χρώματα, σχήματα, ποσότητες και χρονικές έννοιες
->Κάνει λιγότερα γραμματικά λάθη
->Συμμετέχει σε συζητήσεις
->Αρθρώνει σωστά τα περισσότερα σύμφωνα και φωνήεντα της γλώσσας μας εκτός από τα /ρ/, /λ/, /θ/, /σ/
->Αρχίζει να περιγράφει δραστηριότητες που έκανε κατά τη διάρκεια της ημέρας του
->Το λεξιλόγιό του περιλαμβάνει 800 έως 1500 ή και περισσότερες λέξεις
->Η ομιλία του πλησιάζει περισσότερο σε αυτή των ενηλίκων (μορφοσυντακτικά)

4 - 5 ετών


->Φτιάχνει προτασούλες με 4 έως 8 λέξεις
->Ακούει σύντομες και απλές ιστορίες και κάνει ερωτήσεις σχετικά με αυτές
->Απαντά σε σύνθετες ερωτήσεις
->Ακολουθεί σύνθετες εντολές
->Περιγράφει την ημέρα του και τις εμπειρίες του
->Καταλαβαίνει σχεδόν όλα όσα λέγονται στο σπίτι, στον παιδικό σταθμό ή στο νηπιαγωγείο
->Μπορεί να διηγηθεί ολοκληρωμένα μια ιστορία
->Εμπλουτίζει τις προτάσεις του με επίθετα και λεπτομέρειες
->Δεν κάνει γραμματικά και συντακτικά λάθη
->Αρθρώνει σωστά σχεδόν όλους τους ήχους της γλώσσας
->Επικοινωνεί εύκολα με παιδιά και ενήλικες
->Το λεξιλόγιό του περιλαμβάνει 900 έως 2000 ή και περισσότερες λέξεις

5 - 6 ετών


->Κάνει ερωτήσεις με το «πώς»
->Παράγει σωστά όλους τους φθόγγους και τα συμπλέγματά τους
->Χρησιμοποιεί απλές και επαυξημένες προτάσεις
->Τραγουδά ολόκληρα τραγούδια και αποστηθίζει ποιηματάκια
->
->Αναγνωρίζει όλα τα χρώματα και σχήματα
->Κατανοεί αντίθετες έννοιες
->Ξεχωρίζει το πραγματικό από το φανταστικό σε μια ιστορία
->Ξεκινά και διατηρεί το θέμα μιας συζήτησης
->Το λεξιλόγιό του αυξάνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς
-&gt

Πηγές :

1) ΕΔΑΛΦΑ Στάδια Τυπικής Ανάπτυξης, Εταιρία ψυχικής υγεία παιδιού και εφήβου Αιτωλοακαρνανίας - ΕΨΥΠΕΑ

2) Ψυχοκινητική Αγωγή, Γ. Δράκος, Ν. Μπινιάς, εκδ. Πατάκη

Πίνακες ανάπτυξης;
;

210 9843210

Επιστημονικα Υπευθυνοι Ψυχολογοι:
Κατερινα Βασαλου - Βαρβαρα Κοκκα Τρεβεζα

ΑΛΙΜΟΣ (Καλαμάκι) ,
Καλαμακίου 85 κ Φιλήμωνος 1,
ΤΚ 17455,
Αθήνα - Αττική 
© 2018 άΝιΜα

ΒΑΣΑΛΟΥ ΑΙΚ. & ΒΑΡ.ΚΟΚΚΑ ΤΡΕΒΕΖΑ ΙΚΕ

6992 100 101

info@anima-therapy.gr